Hati-Hati Dengan Mesin ATM

1.17.2010

Nilainya adalah 'Dua Ratus Setengah'

Perhatikan wang di atas
Apa yang anda nampak?
Wang telah terkoyak ini diperolehi daripada sebuah mesin ATM The Hongkong And Shanghai Banking Corporation (HSBC) cawangan pusat membeli belah Arkadia, berhampiran Kornish Neil.
Wang yang bernilai LE 200 ini dikeluarkan saudara Muaz Halim, bekas ahli rumah Darul Elyas.


Nilainya adalah LE 200 = RM 123.156

1. Bagaimana dengan kecanggihan teknologi terkini yang mampu mengesan wang palsu tetapi tidak mampu mengesan wang yang cacat?
2. Bank HSBC bukan calang-calang bank, cawangannya terdapat di seluruh dunia
3. Apa yang perlu dibuat dengan wang ini?

- kasihan Ustaz Muaz, banyakkan bersabar. Insya-Allah akan ada rezeki yang lain, mana tahu kalau-kalau selepas ini dapat wang kembar pula.
Comments
2 Comments

2 komentar:

  • Nasrullah

    Assalamualaikum.

    crita kawan ana pula ada yang keluar kad atm sahaja tanpa wang, bila check akaun di malaysia nilai wang telah pun ditolak sbyk yang ditekan kat mesin atm. Kasihan, takde rezki.

    mcm mana penyelesaiannye?

    Selagi mesir mcm ni......

    [Klik Untuk Balas Komen Ini]
  • Zul Ikhwan Zahari

    sahabat ana ada jgk pernah jadi kes macam tu tapi alhamdulillah dia dapat semula duit. nak dapatkan duit tu dia kena berurusan di HQ HSBC di Mesir.

    [Klik Untuk Balas Komen Ini]
  • Post a Comment

    Apa komen anda