Tidak Perlu Masuk Yahudi Atau Kristian

1.10.2011

Kita sedia maklum, Yahudi dan kristian berusaha setiap hari dengan pelbagai metod untuk mencabut satu demi satu ke'Islam'an yang ada pada diri umat Islam sehingga tidak ada lagi nilaian Islam yang tinggal pada batang tubuh melainkan hanya pada nama.

Firman Allah yang bermaksud : 
"Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka...." al Baqarah : 120

Kefahaman daripada maksud ayat di atas adalah pihak yang memusuhi Islam terutamanya Yahudi dan Kristian tidak akan 'senang duduk' sehingga umat Islam mengikut telunjuk dan mengamalkan tatacara hidup mereka. Tidak perlu sehingga umat Islam murtad dan meninggalkan agama Islam secara total, sudah cukup memadai bagi Yahudi dan Kristian memastikan umat Islam meninggalkan ajaran Islam satu per satu dan mengamalkan budaya dan cara hidup mereka. Mereka menganggap bahawa ini adalah satu kejayaan yang cukup besar bagi mereka apatah lagi apabila umat Islam semakin ramai menganut fahaman dan ajaran mereka.

Baginda Rasulullah SAW telah menyatakan melalui sebuah hadith, pada akhir zaman nanti umat Islam akan mengikut dan menurut Yahudi dan Kristian sejengkal demi sejengkal dan sehasta demi sehasta sehingga mereka memasuki lubang biawak sekalipun umat Islam tetap akan mengikuti mereka. Lihat sahaja pada segenap perkara di sekeliling kita pada hari ini, cara kehidupan, berpakaian, pergaulan, hiburan sehingga kepada sistem pengurusan dan pemerintahan segalanya menjadikan Yahudi, Kristian dan Barat sebagai 'role model' dan kayu pengukur bagi melambangkan sebuah kejayaan dan kemajuan.

Seorang paderi kristian telah berkata setelah mereka mengalami kekalahan semasa peperangan Salib : "Bukanlah yang dikehendaki memasukkan umat Islam ke dalam Kristian, tetapi memadai dengan mengeluarkan mereka daripada Islam dan menjauhkan daripada al Quran."

Gladstone berkata dalam Dewan Parlimen Britain sambil mengangkat al Quran : "Selagimana al Quran itu berada di tangan umat Islam, maka Eropah selama-lamanya tidak akan berupaya menguasai negara Islam dan Eropah sendiri tidak akan berada dalam keadaan aman tenteram."

Meleraikan ikatan Islam dan menghapuskan Islam pada diri dan jiwa umat Islam tidak akan berhasil dengan meruntuhkan masjid dan membunuh jiwa umat Isalam kerana Islam telah bertapak di dalam diri umat Islam sebagai sebuah kepercayaan, keyakinan dan cara hidup. Apa yang mereka kehendaki adalah menghancurkan sanubari mereka yang berpegang teguh dengan Islam, menghancurkan sanubari umat Islam dengan meruntuhkan nilai Islam serta memastikan umat Islam tidak mengamalkan Islam dalam kehidupan.

Apabila ada anak-anak muda kita telah murtad, baru ada yang mahu bangkit bersuara. Sebenarnya, bagi Yahudi dan Krisrian tidak memerlukan ada umat Islam yang murtad, memadai bagi mereka umat Islam meninggalkan ajaran Islam dan mengikut serta mengamalkan cara hidup mereka.


Comments
2 Comments

2 komentar:

  • bro.zabar

    Minta pandangan penulis ttg teori konspirasi.Terima kasih.

    [Klik Untuk Balas Komen Ini]
  • Post a Comment

    Apa komen anda