Memperingati 8 Mei

5.07.2011

Boleh saya ungkapkan bahawa ini adalah merupakan suatu bentuk PENJAJAHAN dalam bidang pemdidikan. Kini, mahasiswa bukan lagi seperti bola yang boleh disepak terajang ke sana sini. Mahasiswa yang merupakan kelompok terpenting dalam sesebuah masyarakat serta memiliki jatidiri sebenar sebagai seorang pemuda atau pemudi, memiliki prinsip yang tegas, mampu melakukan perubahan dan berani menegakkan kebenaran demi menjatuhkan kemungkaran dan penindasan.

Hampir genap setahun luka parah yang masih segar mengalirkan darahnya akibat peristiwa pahit yang jelas menafikan hak mahasiswa/wi al Quran dan Qiraat daripada menduduki peperiksaan yang bertitik tolak daripada kegagalan fungsi pegawai Malaysia Student's Department. Ibarat menyapu garam pada luka, pegawai MSD sebaliknya menuding kesalahan kepada mahasiswa, padahal hak tersebut perlu diberikan kepada setiap mahasiswa tanpa memandang status sosial atau bidang pengajian mereka.

Penafian hak mahasiswa merupakan satu langkah yang kurang bijak dilakukan kerana penafian hak mahasiswa merupakan satu langkah yang menghina tahap kecerdikan dan integriti mereka. Menganggap Mahasiswa itu bodoh dan tidak mampu untuk menilai dengan bijak adalah merupakan kesilapan yang sangat besar. Penafian hak sebegini hanya akan membawa kepada padah dan masalah yang lebih besar di masa hadapan.


Comments
1 Comments

1 komentar:

  • Cucu Tok Derga

    Assalamualaikum!
    Maaf jika menganggu. Saya ingin bantuan mendapatkan contact nombor h/p student Malaysia di Mesir yang menjual minyak habatus sauda kerana saya ingin membelinya. Dulu saya pernah membeli dari seorang student di Mesir tapi nombornya dah hilang.
    Sekian dan wassalam!

    [Klik Untuk Balas Komen Ini]
  • Post a Comment

    Apa komen anda