Jaminan Allah Menjaga Al Quran

6.27.2011



Musuh-musuh Islam menganggap al Quran sebagai sumber asasi kekuatan umat Islam di mana ia merupakan  sumber yang akan mengembalikan mereka kepada keagungan dan kemuliaan  sebagaimana di masa lalu ia telah memainkan peranan  sebenar sebagai sumber kekuatan dan kemajuan. Musuh-musuh Islam berusaha untuk menyelewengkannya atau melenyapkannya sedaya kuasa yang mereka ada.

1. Gladstone pernah berucap di dalam dewan parlimen Britain sambil mengangkat al Quran di hadapan ahli-ahli parlimen : "Selagimana al Quran itu berada di tangan umat Islam, maka Eropah selama-lamanya tidak akan berupaya menguasai negara Islam dan Eropah sendiri tidak akan berada dalam keadaan aman tenteram."

2. Seorang pendakyah Kristian, Willian Jifford Bellcraf telah berkata : " Apabila al Quran, Mekah dan Madinah telah hilang daripada negara arab, maka ketika itu kita akan melihat bangsa arab akan bergerak perlahan-lahan ke jalan tamadun barat, jauh daripada Muhammad dan kitabnya."

3. Seorang lagi pendakyah Kristian, Cartly telah berkata : " Kita perlu menggunakan al Quran untuk menentang Islam itu sendiri sehingga kita berjaya menghapuskan Islam keseluruhannya. Kita perlu menyatakan kepada umat Islam bahawa perkara yang sahih di dalam al Quran bukanlah sesuatu yang baru dan benda yang baru bukanlah sesuatu yang sahih."

4. Pemerintah Perancis di Algeria telah berkata sempena 100 tahun penjajahannya : " Kita mesti melenyapkan al Quran daripada bangsa arab dan menghapuskan bahasa arab daripada percakapan mereka sehingga kita dapat menguasai mereka."

Tetapi mereka selama-lamanya tidak akan berupaya untuk mencapai matlamat untuk menghapuskan al Quran, menyelewengkannya atau menimbulkan keraguan padanya kerana Allah memberi jaminan untuk memeliharanya daripada penyelewengan atau penukaran sehingga hari kiamat. Allah SWT berfirman :

Maksudnya :"Sesungguhnya Kami-lah yang telah menurunkan al Quran itu dan Kami-lah yang memeliharanya(daripada diubah) - al Hijr :9


Comments
0 Comments

0 komentar:

Post a Comment

Apa komen anda