Sanggup Ketepikan Kepentingan Islam

4.27.2009

Demi politik Najib sanggup gadaikan Islam...
KUALA LUMPUR, 27 April (Hrkh) - Demi 'survival' politik, Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak sanggup mengadai kepentingan agama Islam.
Keputusan kabinet yang membenarkan kanak-kanak mesti kekal menganut agama asal ketika ibu bapanya berkahwin walaupun selepas salah seorang pasangan itu menukar agama merupakan petanda jelas Umno sanggup mengadaikan agama semata-mata kerana mahu mendapatkan sokongan masyarakat bukan Melayu.

Ketua Penerangan PAS Pusat, Dato' Mahfuz Omar menegaskan selama ini Najib dan pemimpin Umno yang lain sering menuduh PAS mengadaikan agama Islam bila bekerjasama dengan DAP tetapi keputusan kabinet itu membuktikan sebaliknya.

"Ini bukti bahawa yang mengadaikan agama Islam untuk kepetingan politik adalah Umno bukan PAS kerana kita (PAS) komited dengan perjuangan menegakkan Islam. Klik untuk baca selanjutnya di Harakah Daily

Di sini juga Ambo ada nak tunjukkan Draf Cadangan Penyelesaian Isu Keluarga Mohd Ridzuan Abdullah dan keluarga yang disediakan oleh Fellow MANHAL PMRAM 2009, hasil kajian : saudara Syed Abdul Qadir al-Joofre, saudara Abd Rahman Mohd Tharin, saudara Mohd Nazrul Abd Nasir dan saudara Hairul Nizam Mat Husain. Sila ke link ini untuk baca draf cadangan tersebut.

Comments
0 Comments

0 komentar:

Post a Comment

Apa komen anda