Dua Tahun Berlalu

4.22.2010
Alhamdulillah, hampir 2 tahun usia laman blog Pena Daie. Masih mentah jika diibaratkan seperti bayi yang baru tamat tempoh menyusu dengan si ibu. Setelah mengalami berbagai transformasi dan penambahbaikan dengan satu misi yang menjadi tunjang iaitu sebagai salah satu medium penyampaian dakwah masakini. Blog yang diwujudkan semenjak Mei 2008 hasil cetusan minda seorang sahabat yang juga rakan seperjuangan, saudara Sukri Omar yang memberikan tunjuk ajar sebagai langkah permulaan menceburkan diri ke dunia ini.

Perkara yang biasa jika pandangan dan idea ditentang serta dibidas kerana pendapat setiap manusia pastinya tidak akan sama. Semua ini mematangkan dan diterima baik. Langsung tidak rugi, sekurang-kurangnya kita masih mampu menggunakan akal dengan berfikir untuk Islam.

Usia mematangkan, namun tempoh masa dua tahun bukan tempoh yang sudah matang, masih mentah. Perlukan tunjuk ajar daripada guru-guru dan teman. Sepanjang dua tahun ini, seingat saya tidak pernah ada award daripada sesiapa. Langsung tidak kisah. Apa yang diharapkan hanya award daripada Allah SWT pada hari pembalasan nanti kerana mungkin sedikit usaha ini mampu menjadi hujah bahawa jari-jari ini pernah meniti di landasan jalan dakwah yang menjadi dasar perjuangan ini.

Segala tunjuk ajar teguran amat dialu-alukan dan doakan moga terus tetap berada dalam perjuangan Islam.
Comments
1 Comments

1 komentar:

  • Post a Comment

    Apa komen anda