Jangan Cuba Tegakkan Benang Basah

5.06.2010
Meludah ke langit? Menepuk air dalam talam? Pasti akan kena pada muka sendiri. Rujuk sendiri peribahasa melayu yang lain. Nah! Kita boleh lihat, perkara ini berlaku kepada pihak JPMK. Ternyata fakta dan kenyataan yang dikeluarkan oleh mereka adalah putar belit yang mahu melepaskan diri mereka yang sedang terhimpit dengan bukti serta fakta yang sarat dengan kebenaran. Apabila datang kebenaran, maka lenyaplah kebatilan.

1. Putar belit Khairi tentang janji manisnya. Baca di sini.

2. Kronologi masalah kenaikan nama pelajar baru Qiraat sesi 2009/10. Rujuk di sini dan di sini.

3. Jawapan balas terhadap kenyataan rasmi JPMK. Rujuk di sini.

Penipuan dan putar belit yang dilakukan oleh JPMK memang tidak dapat disangkal lagi. Terlalu terang dan tidak perlu disuluh sesiapa. Namun, apa yang lebih dikesalkan adalah kewujudan 'heroin' pada saat-saat akhir ini yang kononnya mahu menjernihkan keadaan dan suasana tetapi pada hakikatnya telah menunjukkan penafian hak dirinya sendiri. Memalukan. Sungguh kesal. Pandangan yang dikatakan rasional langsung tidak boleh diterima oleh akal yang sihat.

Jangan sesekali cuba menegakkan benang di dalam air. Moga ada petunjuk buat 'heroin JPMK'. Jangan hanya tahu mengkritik, mempertikaikan itu dan ini, sebaliknya bersama-sama dengan dengan mahasiswa/wi menuntut hak yang dinafikan sekian lama. Kita bukan memberontak tetapi menuntut dan memperjuangkan hak serta kebenaran. Harap jelas yang mana putih dan yang mana hitam. Seperti tikus membaiki labu. Biarkan saja si tikus dengan labu-labunya.
Comments
0 Comments

0 komentar:

Post a Comment

Apa komen anda